Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2 Türk gemisinin daha Hürmüz Boğazı'nı geçerek Basra Körfezi'nden ayrıldığını duyurdu. Bu gelişmeyle birlikte bölgeden ayrılan Türk sahipli gemi sayısı 11'e yükseldi. Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde halen 7 Türk gemisinin bulunduğunu ve bu gemilerde 177 Türk gemi insanının görev yaptığını belirtti.
Son durum nedir?
Bakan Uraloğlu'nun verdiği bilgiye göre, son olarak iki Türk bandıralı gemi daha Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geçerek açık denize ulaştı. Böylece bölgeden ayrılan Türk gemilerinin toplam sayısı 11 oldu. Daha önce 9 gemi boğazı geçmiş, son iki gemiyle bu sayı 11'e çıktı. Bakan, gemilerin geçişleri sırasında herhangi bir olumsuzluk yaşanmadığını, sürecin planlı ve koordineli bir şekilde yürütüldüğünü ifade etti.
Bölgedeki Türk varlığı
Uraloğlu, açıklamasında Basra Körfezi ve Hürmüz Boğazı'nda halen 7 Türk sahipli geminin bulunduğunu, bu gemilerde 177 Türk vatandaşı mürettebatın görev yaptığını kaydetti. Bakan, gemilerin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alındığını, Denizcilik Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gemilerle sürekli iletişim halinde olunduğunu vurguladı. Ayrıca bölgedeki diğer Türk gemilerinin de planlı bir şekilde boğaz geçişlerine devam edeceği belirtildi.
Hürmüz Boğazı, Basra Körfezi'ni Umman Denizi'ne bağlayan ve dünya petrol ticaretinin yaklaşık üçte birinin geçtiği stratejik bir su yoludur. Son dönemde bölgedeki jeopolitik gerilimler, boğazdan geçiş yapan ticari gemiler için risk oluşturuyor. Türkiye, bölgedeki vatandaşlarının ve gemilerinin güvenliği için koordinasyon çalışmalarını sürdürüyor. Bu gelişme, Türk deniz ticaret filosunun uluslararası sulardaki etkinliğini ve kriz yönetimi kapasitesini bir kez daha gözler önüne seriyor.