Veteriner Hekim Sen Genel Başkanı Elif Budak Mutluer, Türkiye'de binlerce genç veteriner hekimin kamuda atama beklediğini, mevcut veteriner hekim açığının gıda güvenliği ve halk sağlığı açısından ciddi risk oluşturduğunu belirtti. Mutluer, "Bu tablo hayvan ve halk sağlığını tehlikeye atıyor. Acilen atama yapılmalı" dedi. Sendika, Tarım ve Orman Bakanlığı başta olmak üzere kamu kurumlarında yaşanan veteriner hekim eksikliğine dikkat çekerek, sorunun çözülmemesi durumunda salgın hastalıklar ve gıda güvenliği krizlerinin yaşanabileceği uyarısında bulundu.
Veteriner hekim açığı büyüyor
Mutluer, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de her yıl ortalama 2 bin veteriner hekim mezun olmasına rağmen, kamuya alımın yetersiz kaldığını ifade etti. Halen 10 bine yakın genç veteriner hekimin atama beklediğini aktaran Mutluer, özellikle kırsal bölgelerde veteriner hizmetlerinin aksadığını ve hayvan hastalıklarının yayılma riskinin arttığını söyledi. "Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde yaklaşık 2 bin 500 veteriner hekim görev yapıyor, ancak ihtiyaç en az 5 bin. Bu açık, gıda zincirinde denetim zafiyetine yol açıyor" dedi.
Mutluer, Kovid-19 pandemisinde hayvan sağlığının insan sağlığıyla doğrudan ilişkili olduğunun görüldüğünü hatırlatarak, zoonoz hastalıklarla mücadelede veteriner hekimlerin kritik rol oynadığını vurguladı. "Kuş gribi, kuduz, bruselloz gibi hastalıkların kontrolü için yeterli sayıda veteriner hekim olmalı" diye konuştu.
Atama bekleyen gençler umutlu
Sendika yetkilileri, geçtiğimiz yıl yapılan 2 bin 100 kişilik alımın yetersiz kaldığını, bu yıl en az 5 bin yeni atama yapılması gerektiğini belirtti. Ankara'da atama bekleyen veteriner hekimler, basın açıklaması yaparak seslerini duyurmaya çalışıyor. Genç veteriner hekimlerden Ali Yılmaz, "Beş yıldır KPSS puanım yüksek olmasına rağmen atanamıyorum. Özel sektörde iş bulmak mümkün ama kamu hizmeti vermek istiyoruz. Hayvan sağlığı için fedakarlık yapmaya hazırız" ifadelerini kullandı.
Veteriner Hekim Sen, konuyla ilgili TBMM'ye dilekçe vermeye ve ilgili bakanlıklarla görüşmeyi sürdüreceklerini açıkladı. Mutluer, "Cumhurbaşkanlığı ve Tarım Bakanlığı'na çağrımız: Genç meslektaşlarımızın atamasını yapın, hayvan ve halk sağlığını koruyun" dedi.