Fransa'da etkili olan aşırı sıcak hava dalgası, başkent Paris'in de içinde bulunduğu Ile-de-France bölgesinde hastaneleri alarma geçirdi. Bölge sağlık otoriteleri, artan acil başvuruları ve sıcaklıkların 40 santigrat dereceye ulaşması üzerine hastanelerde 'acil durum planı'nı devreye soktu. Plan kapsamında ek sağlık personeli görevlendirilirken, acil servis kapasiteleri artırıldı ve risk gruplarına yönelik önlemler sıkılaştırıldı.
Sıcaklıklar Tehlikeli Seviyede
Fransa Meteoroloji Enstitüsü, ülkenin büyük bölümünde sıcaklıkların mevsim normallerinin 10-12 derece üzerinde seyrettiğini duyurdu. Özellikle Paris, Lyon ve Marsilya gibi büyük şehirlerde sıcaklıkların 40 dereceyi aştığı kaydedilirken, Ile-de-France bölgesinde termometreler 42 dereceye kadar yükseldi. Yetkililer, özellikle yaşlılar, kronik hastalar ve çocuklar için uyarılarda bulunarak, günün en sıcak saatlerinde (11.00-16.00) dışarı çıkılmamasını tavsiye etti.
Hastanelerde uygulamaya alınan acil durum planı çerçevesinde, normalde ertelenebilir ameliyat ve muayeneler ertelenirken, acil servislerde ek nöbetçi doktor ve hemşire görevlendirmesi yapıldı. Ayrıca, sıcak çarpması vakalarının artması ihtimaline karşı soğutma üniteleri ve intravenöz sıvı stokları artırıldı. Paris Belediyesi de park ve bahçelerin gece boyunca açık kalmasını sağlayarak, halka serinleme imkanı sunmaya çalışıyor.
Avrupa Genelinde Sıcak Hava Dalgası
Fransa'daki bu gelişme, Avrupa genelinde etkili olan sıcak hava dalgasının bir parçası. İspanya, İtalya ve Almanya da benzer sıcaklıklarla mücadele ederken, birçok ülkede sağlık uyarıları yapıldı. AB Meteoroloji Merkezi, temmuz ayının tarihin en sıcak temmuz ayı olma yolunda ilerlediğini belirtiyor. Küresel ısınmanın etkisiyle sıcak hava dalgalarının sıklığı ve şiddeti artarken, sağlık sistemleri bu tür olağanüstü durumlara hazırlıklı olmak zorunda kalıyor.
Uzmanlar, iklim değişikliğine bağlı olarak önümüzdeki yıllarda benzer sıcak hava dalgalarının daha sık yaşanacağını ve sağlık altyapılarının buna göre yeniden şekillendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Fransa Sağlık Bakanlığı, halkı sıcak hava konusunda bilinçlendirmek için SMS ve sosyal medya kampanyaları başlatırken, özellikle yalnız yaşayan yaşlı vatandaşların düzenli olarak aranmasını sağlayan bir sistem devreye soktu.
Paris ve çevresindeki hastanelerin aldığı bu tedbirler, Avrupa genelinde artan sıcaklıklar karşısında sağlık sistemlerinin kırılganlığını bir kez daha ortaya koyuyor. Uzun vadede iklim değişikliğiyle mücadele ve sağlık politikalarının entegrasyonu, bu tür krizleri yönetmenin anahtarı olacak.