Kütahya'da bir okulun düzenlediği etkinlikte yemek yiyen 25 kişi, yedikleri yemekten zehirlenerek hastanelik oldu. Olay, öğle saatlerinde okulun bahçesinde verilen yemeğin ardından çok sayıda kişinin mide bulantısı ve kusma şikayetiyle sağlık kuruluşlarına başvurmasıyla ortaya çıktı. Yetkililer, zehirlenme vakalarının aynı yemeği tüketen kişilerde görüldüğünü belirterek, gıda güvenliği konusunda inceleme başlattı.
Etkinlikte verilen yemekten şüpheleniliyor
Edinilen bilgilere göre, okul aile birliği tarafından organize edilen etkinlikte öğrenci, öğretmen ve velilere yemek ikram edildi. Yemeğin ardından kısa süre içinde 25 kişi rahatsızlandı. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda ambulans sevk edildi. İlk müdahalesi olay yerinde yapılan hastalar, daha sonra Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Evliya Çelebi Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile özel hastanelere kaldırıldı. Tedavi altına alınanların sağlık durumlarının iyi olduğu, birkaçının kontrol amaçlı müşahede altında tutulduğu öğrenildi.
Gıda numuneleri alındı, soruşturma sürüyor
Kütahya İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri, etkinlikte ikram edilen yemeklerden numune alarak incelenmek üzere laboratuvara gönderdi. Ayrıca yemeği hazırlayan firma hakkında da araştırma başlatıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri de gıda güvenliği denetimlerini sıkılaştırdı. Konuyla ilgili açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, olayın takipçisi olduklarını ve gerekli idari soruşturmanın başlatıldığını duyurdu. Okulda eğitim öğretimin aksadığı yönündeki haberlerin asılsız olduğu, derslerin normal şekilde devam ettiği belirtildi.
Gıda zehirlenmelerine karşı uyarılar
Toplu yemek hizmeti verilen etkinliklerde gıda güvenliği kurallarına uyulması büyük önem taşıyor. Uzmanlar, özellikle açık büfe veya paketli olmayan yiyeceklerin tüketildiği organizasyonlarda hijyen kurallarına dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor. Gıda zehirlenmesi belirtileri arasında mide bulantısı, kusma, ishal, karın ağrısı ve ateş yer alıyor. Bu tür durumlarda vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması hayati önem taşıyor. Kütahya'daki olay, toplu yemek organizasyonlarında denetimlerin artırılması gerektiğini bir kez daha ortaya koydu.