Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Safi Arpaguş, Muharrem ayı dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Arpaguş, mesajında İslam alemi için önemli bir dönem olan Muharrem ayının, birlik ve beraberlik ruhunu pekiştirmek adına büyük bir fırsat olduğunu belirtti. Başkan Arpaguş, özellikle Kerbela hadisesinin yüzyıllar sonra bile Müslümanların hafızasında tazeliğini koruduğunu ifade ederek, bu tür acılardan ders çıkarılması gerektiğini vurguladı.
Muharrem Ayının Önemi ve Kerbela Mesajı
Arpaguş, Muharrem ayının İslam tarihinde bir dönüm noktası olduğunu hatırlatarak, bu ayda yaşanan Kerbela olayının sadece bir tarih sayfası olmadığını, günümüzde de anlaşılması ve üzerinde derinlemesine düşünülmesi gereken bir olay olduğunu söyledi. Başkan, "Kerbela'nın acısını hala yüreğinde hissedenlere düşen, tarihten gereken dersleri almak ve her türlü fitne karşısında aklıselim ile hareket ederek İslam'ın izzetini muhafaza etmek ve Müslümanlar arasındaki muhabbet bağlarını güçlendirmektir" dedi.
Birlik ve Beraberlik Vurgusu
Diyanet İşleri Başkanı, mesajında Müslümanların ortak paydalarda buluşması gerektiğine işaret etti. Arpaguş, İslam ümmetinin bugün karşı karşıya olduğu zorlukların ancak birlik ve beraberlikle aşılabileceğini belirterek, "Farklı mezhep ve görüşlere sahip olsak da, bizleri birbirimize bağlayan temel değerlerimiz var. Bu değerler etrafında kenetlenmeli ve birbirimize karşı sevgi ve saygıyla yaklaşmalıyız" ifadelerini kullandı.
Toplumsal Barış ve Hoşgörü
Arpaguş, Muharrem ayının aynı zamanda toplumsal barış ve hoşgörünün pekiştirilmesi için bir vesile olduğunu dile getirdi. Başkan, "Muharrem ayı; yardımlaşma, dayanışma ve kardeşlik duygularının yoğunlaştığı bir dönemdir. Bu ayda yapılan ibadetler ve hayır işleri, toplumumuzda sevgi ve saygının artmasına katkı sağlar" dedi.
Geçmişten Ders Almak
Diyanet İşleri Başkanı, tarihten ders çıkarmanın önemine değinerek, "Kerbela'da yaşananlar, bizlere Allah yolunda sabretmenin ve hakka sahip çıkmanın önemini göstermektedir. Bu hadise, aynı zamanda Müslümanların birbirine karşı merhametli olması gerektiğini de öğretmektedir" şeklinde konuştu. Arpaguş, mesajının sonunda tüm İslam aleminin Muharrem ayını tebrik ederek, bu mübarek ayda yapılacak ibadetlerin ve duaların kabul olmasını diledi.
Başkan Arpaguş'un bu mesajı, özellikle Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen etkinliklerde ve ibadetlerde rehber niteliği taşırken, Müslümanlar arasında birlik ve beraberlik çağrısı olarak da öne çıkıyor. Diyanet İşleri Başkanlığı, her yıl olduğu gibi bu yıl da Muharrem ayı ile ilgili çeşitli programlar düzenleyerek, halkı bilinçlendirmeyi ve manevi duyguları pekiştirmeyi amaçlıyor.