TercihHaber
Telegram
SON DAKİKA
Ekonomi

Bakan Kurum: 2053'te geri dönüşüm oranı yüzde 80 olacak

✍️ TercihHaber 📖 2 dk okuma
Bakan Kurum: 2053'te geri dönüşüm oranı yüzde 80 olacak

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Türkiye'nin geri dönüşüm oranını 2053 yılına kadar yüzde 80'e çıkarmayı hedeflediklerini duyurdu. Bakan Kurum, mevcut geri dönüşüm oranının yüzde 37 seviyesinde olduğunu belirterek, bu hedefe döngüsel ekonomi modeliyle ulaşılacağını ifade etti. Açıklama, İstanbul'da düzenlenen bir çevre zirvesinde yapıldı.

Döngüsel ekonomi hedefi

Bakan Kurum, konuşmasında döngüsel ekonomiye geçişin önemine vurgu yaptı. Atıkların yeniden kullanımı ve geri dönüşümünün artırılmasıyla kaynak verimliliğinin sağlanacağını belirten Kurum, bu kapsamda sanayi tesislerine yönelik teşviklerin artırılacağını söyledi. Ayrıca, belediyelerle iş birliği içinde atık toplama ve ayrıştırma sistemlerinin güçlendirileceğini ekledi.

Atık yönetiminde yeni adımlar

Bakanlık, geri dönüşüm hedefleri doğrultusunda yeni düzenlemeler üzerinde çalışıyor. Plastik, cam, metal ve kağıt gibi atıkların kaynağında ayrıştırılması için zorunlu uygulamalar yaygınlaştırılacak. Kurum, "2053 yılı sıfır emisyon hedefimize ulaşmak için geri dönüşüm oranımızı artırmak zorundayız" dedi.

Türkiye'nin atık yönetimi performansı son yıllarda iyileşme gösterse de, Avrupa Birliği ortalamasının gerisinde kalıyor. AB ülkelerinde geri dönüşüm oranı ortalama yüzde 48 seviyesinde. Bakan Kurum'un açıklaması, bu açığın kapatılmasına yönelik somut bir hedef olarak değerlendiriliyor.

Uzmanlar, yüzde 80 hedefinin iddialı olduğunu ancak doğru politikalar ve yatırımlarla ulaşılabilir olduğunu belirtiyor. Özellikle ambalaj atıkları, elektronik atıklar ve organik atıkların geri dönüşümünde kapasite artışı gerekiyor. Bakanlık, bu alanlarda özel sektör yatırımlarını teşvik etmek için yeni bir destek paketi hazırlıyor.

Türkiye'nin döngüsel ekonomiye geçişi, sadece çevresel fayda sağlamakla kalmayıp ekonomik büyümeye de katkı sunacak. Geri dönüşüm sektöründe istihdamın artması, hammadde ithalatının azalması ve enerji tasarrufu gibi avantajlar hedefleniyor. Bakan Kurum, bu dönüşümün aynı zamanda iklim değişikliğiyle mücadeleye de önemli katkı sağlayacağını vurguladı.

Bakanlık verilerine göre, 2023 yılında Türkiye'de 35 milyon ton atık toplandı ve bunun 13 milyon tonu geri dönüştürüldü. Hedef, 2053'te toplam atık miktarının 50 milyon tona çıkması ve bunun 40 milyon tonunun geri dönüşümle kazanılması. Bu hedef için yıllık 5 milyar TL'lik yatırım öngörülüyor. Bakan Kurum, "Kaynaklarımızı verimli kullanarak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir Türkiye bırakacağız" ifadelerini kullandı.

Etiketler:
Murat Kurumgeri dönüşümdöngüsel ekonomiçevreiklim değişikliği

İlgili Haberler

Bakan Kurum: Enerji sistemi 10 yılda yeniden şekillenecek
Ekonomi

Bakan Kurum: Enerji sistemi 10 yılda yeniden şekillenecek

9 dk önce

Kuş Gribi Antarktika Hariç Tüm Kıtalara Yayıldı
Ekonomi

Kuş Gribi Antarktika Hariç Tüm Kıtalara Yayıldı

21 dk önce

Mayıs yağışları tarımda bereket vaat ediyor
Ekonomi

Mayıs yağışları tarımda bereket vaat ediyor

26 dk önce

Nefes Kredisi'nin İlk Dilimi Tükendi, Yeni 25 Milyar Lira Bekleniyor
Ekonomi

Nefes Kredisi'nin İlk Dilimi Tükendi, Yeni 25 Milyar Lira Bekleniyor

27 dk önce