Antalya'da etkili olan sıcak hava dalgası, yüksek nemle birleşince hissedilen sıcaklık 47 dereceye kadar yükseldi. Meteoroloji 4. Bölge Müdürlüğü verilerine göre, kentte termometreler 42 dereceyi gösterirken, nem oranının yüzde 60'ın üzerine çıkmasıyla birlikte hissedilen sıcaklık 47 derece olarak kaydedildi.
Sıcaklık Değerleri ve Nem Oranı
Antalya Valiliği'nden yapılan açıklamada, kentin birçok ilçesinde hava sıcaklığının mevsim normallerinin 5-7 derece üzerinde seyrettiği belirtildi. Özellikle öğle saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda uyarılan vatandaşlar için sera etkisi yaratan nem, bunaltıcı havayı daha da artırıyor. Profesör Doktor Mehmet Kaya, yüksek sıcaklık ve nemin vücutta ciddi su kaybına neden olabileceğini ifade ederek, "Sıcaklığın 47 derece hissedilmesi, güneş çarpması riskini de beraberinde getiriyor. Özellikle kronik rahatsıqlığı olanlar ve çocuklar için tehlikeli" dedi.
Uzmanlardan Sıcak Havaya Karşı Öneriler
Sağlık Bakanlığı, Antalya'daki yüksek nem ve sıcaklık nedeniyle vatandaşlara bol sıvı tüketmelerini ve mümkün olduğunca kapalı alanlarda kalmalarını tavsiye etti. Uzmanlar, özellikle 11.00-16.00 saatleri arasında mecbur kalınmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiğini vurguluyor. Aşırı sıcaklarda kalp krizi ve beyin kanaması gibi vakaların arttığına dikkat çeken doktorlar, hafif ve açık renkli giysiler giyilmesini, güneşten koruyucu kullanılmasını öneriyor. Belediye ekipleri ise parklarda ve sokaklarda su dağıtımı yaparak vatandaşları serinletmeye çalışıyor.
Kent genelinde birçok iş yeri ve evde klima kullanımı nedeniyle elektrik tüketiminde de rekor seviyelere ulaşıldı.