Antalya'da etkili olan aşırı sıcak hava dalgası, kentte termometrelerin 39 dereceye ulaşmasına neden oldu. Sıcaktan bunalan yerli ve yabancı turistler, serinlemek için sahilleri doldurdu. Meteoroloji yetkilileri, hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmeye devam edeceğini bildirdi.
Sıcak hava dalgası turistlerin akınına yol açtı
Antalya'nın en popüler plajları Konyaaltı, Lara ve Kaputaş başta olmak üzere birçok sahilde yoğunluk yaşanıyor. Turistler, güneşlenmek ve denize girmek için sabah erken saatlerden itibaren plajlara akın ediyor. Şezlong ve şemsiye kiralama noktalarında uzun kuyruklar oluşurken, bazı plajlarda kapasite sınırına ulaşıldı. Antalya Büyükşehir Belediyesi, sahillerde güvenlik önlemlerini artırırken, cankurtaran ekipleri de vatandaşları sıcak çarpmasına karşı uyarıyor.
Meteoroloji uyardı: Sıcaklıklar artmaya devam edecek
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, önümüzdeki günlerde sıcaklıkların 40 dereceyi bulabileceği belirtildi. Yetkililer, özellikle 11.00-16.00 saatleri arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması çağrısında bulundu. Aşırı sıcakların tarım ve turizm üzerindeki etkileri de yakından izleniyor. Ziraat Odası yetkilileri, seralarda sıcaklık kontrolü için çiftçilere önlem almaları konusunda uyarı yaptı.
Antalya'da sıcaklık rekoru kırılabilir
Antalya'nın iç kesimlerinde sıcaklık 41 dereceye kadar çıkarken, kıyı şeridinde nem oranının yüksek olması hissedilen sıcaklığı artırıyor. Uzmanlar, küresel iklim değişikliğiyle birlikte benzer sıcak hava dalgalarının daha sık yaşanacağını vurguluyor. Sağlık ekipleri, sıcak çarpması vakalarına karşı hastanelerde ek önlemler alırken, vatandaşlara bol su tüketmeleri ve hafif giysiler tercih etmeleri öneriliyor. Antalya'nın turizm potansiyeli göz önüne alındığında, aşırı sıcakların turist memnuniyetini olumsuz etkilememesi için tatilcilerin bilinçli davranması büyük önem taşıyor.