Cumhurbaşkanlığı Siber Güvenlik Başkanlığı (SGB), kritik altyapıların siber saldırılara karşı dayanıklılığını artırmak amacıyla 81 il valiliğine resmi yazı gönderdi. NATO zirvesi öncesinde alınan bu tedbir, ülke genelinde siber güvenlik önlemlerini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor. Yazıda, valiliklere bağlı tüm kurum ve kuruluşların siber saldırılara karşı hazırlıklı olması, acil durum planlarının güncellenmesi ve personelin bilinçlendirilmesi talimatı verildi.
Kritik altyapılar için 7/24 izleme
SGB'nin talimatı doğrultusunda, enerji, ulaşım, su, sağlık ve iletişim gibi kritik altyapılar 7/24 izlemeye alındı. Ayrıca, siber saldırı tespit ve müdahale ekiplerinin sayısı artırılırken, yerel yönetimlerin siber güvenlik personeline yönelik eğitimler hızlandırıldı. Uzmanlar, NATO zirvesi gibi uluslararası etkinliklerin siber saldırganlar için cazip hedef olduğunu belirterek, bu tür önlemlerin önemine dikkat çekiyor.
Valiliklere ek bütçe ve kaynak
SGB'nin yazısında, valiliklere siber güvenlik altyapısını güçlendirmek için ek bütçe ve teknik kaynak sağlanacağı da bildirildi. Valilikler, kendi bölgelerindeki kritik altyapıların güvenlik açıklarını belirleyerek SGB'ye raporlayacak. Ayrıca, olası bir siber saldırı durumunda devreye girecek acil müdahale protokolleri güncellendi. Bu kapsamda, il düzeyinde siber güvenlik koordinasyon merkezleri kurulması planlanıyor.
Siber güvenlik uzmanları, son dönemde devlet kurumlarına yönelik siber saldırıların arttığını ve bu saldırıların genellikle fidye yazılımı veya hizmet engelleme saldırısı şeklinde olduğunu belirtiyor. NATO zirvesi gibi yüksek profilli etkinlikler, siber saldırganlar için propaganda veya veri hırsızlığı fırsatı sunuyor. SGB'nin aldığı tedbirler, bu riskleri minimize etmeyi amaçlıyor.
Geçmişte benzer uluslararası etkinliklerde Türkiye'ye yönelik siber saldırı girişimleri olmuş, ancak önleyici tedbirler sayesinde büyük çaplı bir zarar engellenmişti. SGB, bu kez daha kapsamlı bir hazırlık yaparak hem fiziksel hem de siber güvenlik önlemlerini entegre şekilde yürütüyor. Uygulamanın, zirve sonrasında da kalıcı hale getirilmesi bekleniyor.