Ankara İl Sağlık Müdürlüğü, başkentte düzenlenecek NATO Zirvesi süresince kentteki tüm sağlık kuruluşlarında hizmet sunumunun normal akışında ve tam kapasiteyle süreceğini duyurdu. Müdürlükten yapılan yazılı açıklamada, zirve nedeniyle herhangi bir sağlık hizmeti aksamasının yaşanmayacağı vurgulandı.
Hastaneler ve acil servisler tam kapasite çalışacak
Açıklamada, Ankara genelindeki tüm kamu ve özel hastaneler, aile sağlığı merkezleri, acil servisler ve diğer sağlık birimlerinin olağan çalışma düzenine devam edeceği belirtildi. Zirve güvenlik önlemleri kapsamında bazı yolların trafiğe kapatılması ve ulaşımda yaşanabilecek aksamalara karşı sağlık ekiplerinin alternatif güzergahları kullanacağı ifade edildi. Ayrıca, olası acil durumlar için ek ambulans ve sağlık personeli görevlendirildiği bildirildi.
Vatandaşların mağdur olmaması için önlemler alındı
Sağlık Müdürlüğü yetkilileri, vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimde herhangi bir sorun yaşamaması için gerekli tüm tedbirlerin alındığını kaydetti. Özellikle kronik hastalığı bulunan ve düzenli tedavi gören kişilerin ilaç ve randevularında aksama olmayacağı garanti edildi. Zirve süresince sağlık kurumlarının girişlerinde güvenlik kontrollerinin artırılacağı, ancak bu durumun hizmet kalitesini etkilemeyeceği ifade edildi.
Ankara Valiliği ve İl Sağlık Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında, zirve bölgesinde geçici sağlık noktaları da oluşturuldu. Bu noktalarda hem yerli hem de yabancı katılımcılara yönelik acil müdahale ekipleri hazır bulunacak.
NATO Zirvesi'nin Ankara'ya etkileri
NATO Zirvesi, 11-12 Temmuz tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilecek. Zirveye 30 üye ülke ve ortak ülkelerden üst düzey liderler katılacak. Kent genelinde geniş güvenlik önlemleri alınırken, sağlık hizmetlerinin kesintisiz devam edeceği mesajı kamuoyunda rahatlık yarattı. Sağlık Müdürlüğü, vatandaşların herhangi bir sağlık sorununda 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayabileceklerini hatırlattı.